Gluren bij Duurzame Buren: hoe kunt u zelf uw woning verduurzamen?
Woensdag 10 juni om 20.00 uur is er weer een nieuwe online editie van Gluren bij Duurzame Buren, live vanuit Studio West-Friesland. U kunt weer vanuit huis meekijken en meedoen via de chat.
In deze uitzending vertelt buurtbewoner Jente Bruin over haar tussenwoning uit 1971 in Spanbroek, die zij samen met haar vader, energiecoach Sven Bruin, stap voor stap verduurzaamde.
Ze hebben zelf onder andere muur-, glas- en vloerisolatie toegepast en daarvoor gebruik gemaakt van gemeentelijke en landelijke subsidies. Aan tafel lichten zij, onder leiding van groene reporter Chris Wobben, toe hoe zij dit hebben aangepakt, hoe u zelf aan de slag kunt met het verduurzamen van uw woning en welke kosten dit met zich meebrengt.
Meekijken?
- Datum: Woensdag 10 juni 2026
- Tijd: 20.00 uur – 20.45 uur
- Online via: glurenbijduurzameburen.nl/webinar/
Aanmelden
Meld u aan via de website en ontvang de link om de uitzending live te volgen. Vragen kunt u ook vooraf insturen via vragen@glurenbijduurzameburen.nl. Deze worden tijdens de uitzending zoveel mogelijk beantwoord.
Op de site vindt u bovendien nog veel inspiratie en voorbeelden van inwoners over isoleren, zonnepanelen en slim verduurzamen. Heeft u ook interesse in thuisbatterijen en zonnepanelen? Kijk dan de eerdere uitzending terug via duurzaam.wf/thuisbatterij.
Een duurzame toekomst
De gemeenten Stede Broec, Enkhuizen en Drechterland werken samen aan de ambitie om de CO2-uitstoot in 2040 terug te brengen naar nul. Met landelijke organisaties, provincie Noord-Holland, de zeven West-Friese gemeenten, inwoners en ondernemers, werken wij aan een duurzame toekomst voor iedereen die woont, werkt en een bezoek brengt aan deze regio. Kijk voor meer nieuws en informatie over onze duurzame projecten en initiatieven op samenenduurzaam.nl.