Storing
Door een storing in onze systemen kunt u op dit moment geen identiteitskaart, paspoort of rijbewijs aanvragen.
Heeft u vandaag een afspraak hiervoor? Neem dan contact op via 14 0228 om een nieuwe afspraak te maken.
Onze excuses voor het ongemak.
West-Friesland kiest nieuw bureau voor regiomarketing

Zeven gemeenten van Regio West-Friesland starten een vierjarige samenwerking met bureau Insiders voor de toeristische marketing van de regio. Met de keuze voor Insiders – specialist in regiomarketing – wordt de promotie van West-Friesland meer gericht, actiever en zichtbaarder.
De keuze voor Insiders is het resultaat na een zoektocht voor een geschikte partner die kan helpen bij de promotie in de regio. De samenwerking betekent een volgende stap voor de promotie in West-Friesland, die zich richt op zowel (inter)nationale bezoekers als inwoners en ondernemers. Doel is om het toerisme van West-Friesland te versterken, het verblijf te verlengen en tegelijkertijd de betrokkenheid van bewoners en lokale ondernemers te vergroten.
Trots
Wethouder Arthur Helling (gemeente Hoorn) benadrukt het belang van die aanpak:
“We willen dat meer bezoekers onze regio ontdekken, langer blijven en vaker terugkomen. Maar ook dat inwoners en ondernemers zich herkennen in het verhaal dat we vertellen: een regio om trots op te zijn.”
Heel West-Friesland
In de nieuwe plannen krijgen de kwaliteiten van heel West-Friesland grotere prioriteit: “West-Friesland heeft naast de drie prachtige steden veel meer te bieden – het water, weidse polderlandschappen, stolpboerderijen en de prachtige dorpen,” zegt wethouder Jan Franx (gemeente Enkhuizen). “Met deze samenwerking kunnen we dat beter zichtbaar maken.”
Ruime ervaring
Insiders heeft ruime ervaring in het ontwikkelen van toeristische campagnes en websites. Het bureau werkt voor ruim 125 bestemmingen in Nederland en daarbuiten, waaronder gemeenten, provincies, natuurgebieden en Unesco-sites. Daarnaast werkt Insiders samen met onder meer NBTC, de Leefstijlvinder en het Citymarketing Netwerk Nederland.
Ondernemers
Op basis van het bestaande promotieplan ontwikkelt Insiders een visie voor de komende vier jaar. Elk jaar volgt een uitvoeringsplan met campagnes en activiteiten. Ondernemers en organisaties worden op verschillende manieren bij de marketingactiviteiten betrokken.