Storing e-formulieren
Op dit ogenblik is er een probleem waardoor na het invullen van een formulier op de website geen automatische ontvangstbevestiging wordt verstuurd. De ingevulde formulieren worden WEL door ons ontvangen en in behandeling genomen. Het is nog niet duidelijk wanneer het probleem is opgelost.
Vermissing reisdocument
Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt of is het gestolen? Dan kunt u het volgende doen:
- u vraagt direct een nieuw paspoort/identiteitskaart aan. U hoeft geen aangifte te doen bij de politie. Vindt u uw identiteitskaart later terug, dan bent u verplicht dit in te leveren bij de gemeente. Het document staat namelijk als vermist geregistreerd. Zo voorkomen wij fraude en misbruik
- u kunt de vermissing online melden via het formulier vermissing rijbewijs of reisdocument met DigiD in, of u komt langs bij de gemeente. Wij verwerken in de administratie dat uw paspoort/identiteitskaart vermist is
- gevonden reisdocumenten worden bij ontvangst door de gemeente vernietigd. Dit is wettelijk verplicht. U krijgt hiervan bericht
- heeft u binnen vijf jaar drie of meer documenten als vermist opgegeven? Dan is het mogelijk dat u geregistreerd wordt in het Register paspoortsignaleringen. Deze opname heeft gevolgen voor het recht op een reisdocument. Kijk voor meer informatie op de website van Rijksoverheid
Fraude
Vermoedt u fraude? Meldt dit direct persoonlijk bij de gemeente. Bent u slachtoffer van identiteitsfraude, neem contact op met het Centraal meldpunt Identiteitsfraude en –fouten (CMI) via (088)-900 1000